URMĂREȘTE-NE

EDUCAȚIE

UMBRELUȚE COLORATE LA GRĂDINIȚA “ȚARA COPILĂRIEI” DIN CĂLĂRAȘI

În urma fuziunii proiectelor: 4/4 Pentru Prieteni, GRLI, Eco_Școala, Oglinzile copilăriei și Citește-mi 100 de povești, Grădinița “Țara Copilăriei” a devenit un loc plăcut și minunat pentru micii preșcolari. Umbreluțele colorate înfrumusețează curtea grădiniței.

Amplasarea obiectelor de decor în curtea grădiniței a fost posibilă cu ajutorul angajaților din cadrul instituției de învățământ. Materia primă care este folosită pentru efectuarea lucrărilor este “achiziționată” din natură sau din materiale reciclate, la final rezultatul fiind unul surprinzător.

“Obiectiv comun realizat! Mulțumim voluntarilor!” a declarat Daniela Soare, director Grădinița “Țara Copilăriei” pe pagina de socializare.

În următoarele rânduri aflăm ce presupune fiecare proiect în parte.

GRLI- Proiect Național:

Scopul introducerii acestui nou concept- Grădina de relaxare, liniște și învățare- a fost crearea unui mediu natural care să cuprindă esența concentrată a naturii inconjurătoare, prin aranjamente armonioase cu pietre, nisip, mușchi de copac, copaci miniaturali, alte plante predominant verzi sau multicolore, chivece și aranjamente etc., dar și relaxarea minții, a sufletului, stimularea mentală și vizuală, precum și a învățării eficiente într-un context outdoor.

Conceptul Grădina de relaxare, liniște și învățare presupune:

  • a regla disfuncții emoționale;
  • a conștientiza problemele comportamentale și emoționale;
  • a echilibra energetic;
  • a relaxa;
  • a liniști;
  • a învăța;
  • a schimba strategii de învățare;
  • a identifica soluții;
  • a integra mediul, elementele naturii în demersul instructiv-educativ;
  • a construi o educație durabilă pentru viață;
  • a experimenta;
  • a descoperi;
  • a fuziona cu alte concepte;

SCOPUL

  • Stimularea învătării, relaxării, liniștirii copiilor într-un mediu special amenajat outdoor;
  • Dezvoltarea competențelor de proiectare, realizare și evaluare, de rezolvare a unor probleme de învățare sau de comportamentare a copiilor prin activități outdoor;
  • Dobândirea unor noi competențe în acord cu strategia națională privind asigurarea calității educației;
  • Promovarea noului concept care vizează pedagogia valorilor, a relațiilor, a competenței, a asumării rolurilor, a acceptării diversității și unicității copiilor;
  • Crearea unui mediu natural care să cuprindă esența concentrată a naturii înconjurătoare prin aranjamente armonioase cu pietre, nisip, mușchi de copac, plante, copaci miniaturali, alte plante predominant verzi și multicolore, ghivece, mobilier de grădină;
  • Stimularea mentală și vizuală, stimularea învățării eficiente, relaxarea minții, sufletului, într-un context outdoor inedit.

Oglinzile Copilăriei- Proiect Internațional

Scopul proiectului:

  • Realizarea unor contexte educaționale care să permită copiilor formarea competențelor și abilităților specifice educației interculturale;
  • Stimularea interesului pentru cunoașterea unor aspecte care vizează dezvoltarea durabilă, în contexte familiare generate de abordarea unor teme legate de importanța sticlei în viața omului, care să conducă la oglindirea copilăriei prin lucrări și prin demersuri activ-participative și artistice ale preșcolarilor;

Obiectivele Proiectului:

  • Cunoașterea unor elemente caracteristice culturii și tradiției comunității căreia aparțin;
  • Familiarizarea cu obiceiurile și tradiției specifice României, Moldovei și Macedoniei de Nord;
  • Cultivarea relațiilor de prietenie între copiii din cele trei țări;
  • Cultivarea sensibilității artistice, dezvoltarea imaginației și a disponibilităților creatoare ale copiilor prin intermediul limbajului artistic;

Rezultate așteptate:

Copiii vor cunoaște obiceiurile și tradițiile culturale ale României, Moldovei și Macedoniei de Nord;

4/4 Pentru Prieteni- 10 zile de fapte bune

După o ediție online în anul ce a trecut, acum a sosit timpul să revenim pe teren, pentru 10 zile de fapte bune. Prin proiectul 4/4 Pentru Prieteni onorăm moștenirea impresionantă lăsată de Dr. Martin Luther King Jr. și celebrăm la nivel național valorile voluntariatului și al prieteniei.

Urmând modelul Statelor Unite ale Americii, care sărbătoresc în aprilie Luna Voluntariatului, 4/4 Pentru Prieteni se dorește o recunoaștere a muncii voluntarilor în folosul semenilor lor.

Citește-mi 100 de povești- Program Național inițiat de Asociația Ovidiu.ro

Prin acest program, grădinițele din România s-au transformat în insule de lectură, cultură și natură, unde adulții și copiii descifrează împreună tainele cărților și ale universului, de la copacul din grădiniță până la cerul înstelat.

Citește-mi 100 de povești este un program național de stimulare a lecturii în grădinițe și în familie desfășurat de Asociația OvidiuRo sub egida proiectului România educată, derulat de administrația Prezidențială în parteneriat cu Ministerul Educației și Ministerul Culturii.

Misiunea Asociației OvidiuRo ete de a sprijini copiii din Grupuri vulnerabile să aibă acces la educație timpurie de calitate.

Eco-Școala – Program mondial pentru mediul înconjurător

Eco-Schools este un program pentru managementul mediului și certificarea școlilor care-l implementează, coordonat la nivel internațional de Fundația de Educație pentru Mediul Înconjurător (FEE), ce reunește 81 de organizații din 68 de țări, care acționează la nivel național în domeniul educației pentru o dezvoltare durabilă.

Peplan mondial, programul este susținut de Uniunea Europeană, UNESCO și UNEP ( Programul Națiunilor Unite pentru Mediu).

Programul Eco-Școala a debutat pe mapamond ca program-pilot, în anul 1994, pornind de la necesitatea implicării tinerilor în găsirea de soluții la provocările impuse de dezvoltarea durabilă la nivel local. În anul 2018 au participat 59.000 de școli din lume, din care 17.916 dețin Certificat de Eco-Școală și Steagul Verde. Un numar de 19.800.465 de copiii și tineri, peste 1.400.000 de cadre didactice dezvoltă acest program în lumea întreagă.

Continue Reading
La Top