Telefonul Copilului poate fi accesat la numărul național unic 119, acesta fiind operațional și la Călărași.
Acesta este destinat semnalării cazurilor de abuz și violență asupra copiilor și funcționează în regim de permanență, 7 zile din 7, 24h de ore din 24, într-o locație a DGASPC Călărași. Dezvoltarea infrastructurii informatice a fost posibilă prin colaborarea cu structurile STS care au realizat dotarea cu echipamente specifice de preluare, inregistrare și transfer a apelurilor, instructajul personalului și intervenții tehnice, la nevoie.
Operationalizarea apelurilor se efectuează de specialiști ai DGASPC – psihologi și asistenți sociali care decid, în funcție de situația sesizată, fie intervenția consilierilor 119, fie redirectionarea apelurilor către echipa mobilă pentru deplasarea de urgență în teren sau, în cazuri extreme, sesizarea urgenței pe sistemul 112. Până în prezent au fost preluate un număr de 9 apeluri dintre care 7 – de dificultate medie, finalizate prin consiliere telefonică și 2 – mai complexe, prin intervenția echipei mobile.
Guvernul a lansat în 5 ianuarie 2022, numărul unic național 119, destinat raportării și prevenirii cazurilor de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copilului.
Numărul este disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România.
În toate cele 47 de DGASPC-uri s-a înființat un birou de operatori care va deservi aceste apeluri.
Peste 100 de persoane din întreaga țară sunt implicate în intervenția echipelor mobile, a consilierilor și psihologilor în cazurile semnalate la acest număr de telefon.
Serviciul de Telecomunicații Speciale a asigurat instalarea echipamentelor și instruirea personalului aferent, astfel încât numărul să devină operațional.
Autoritatea pentru Drepturile Copilului și Adopție va monitoriza asigurarea funcționării efective și prompte a acestui nou serviciu, în beneficiul copiilor.
Apelurile realizate la numărul unic 119 sunt gratuite pentru apelanți.