URMĂREȘTE-NE

ACTUALITATE

ŞMECHERIA, INVENTATĂ LA CĂLĂRAŞI. LOCATARII UNUI BLOC, ȚEPUIȚI DE O FIRMĂ

Situație revoltătoare, în Călărași! Locatarii blocului E21, scara A, se plâng că ar fi fost păcăliți de o așa-zisă firmă care ar fi trebuit să le rezolve acestora problemele de la subsol. Ba mai mult, prestatorii de servicii le-ar fi promis că, pe lângă țevi schimbate și curățenie, vor monta, gratuit, o ușă la subsol, însă nu s-a întâmplat nici acest lucru. Deși în contract erau stipulate aceste lucrări care ar fi trebuit efectuate, se pare că reprezentanții firmei nu și-ar fi făcut treaba în totalitate, ar fi turnat doar niște ciment și ar fi încasat toți banii, respectiv suma de 5.000 de lei, iar după aceea s-ar fi făcut nevăzuți.

Firma în cauză se numește I.I. MIHAI DIANA ELENA și are sediul în municipiul Călărași, pe strada Locomotivei, nr. 1 bis. Asta teoretic, pentru că, de fapt, nu ar fi aşa. Am fost la fața locului, pe această stradă, însă nici urmă de vreo firmă sau de vreo persoană cu acest nume, lucru care ne face să credem că firma ar putea fi una fantomă.

Această firmă are anunțuri împrăștiate în tot orașul. Anunțul sună în felul următor: AMENAJĂRI SUBSOLURI: Schimbări țevi de mizerie, de apă potabilă; scoatere mizerie de la subsol; se dezinfectează subsolul, la final se pune o ușă gratuită la subsol; ne mai ocupăm și cu zugrăvit casa scării, acoperișuri de bloc, placări interioare și exterioare și canalizări de curți de curățat; case de demolat, garduri de beton de montat. PREȚ AVANTAJOS. RELAȚII LA TELEFON 0720 475 308. ACEST ANUNȚ ÎL GĂSIȚI ȘI LA APĂ CANAL, INCLUSIV ÎN JURNALUL DE CĂLĂRAȘI”. După cum puteți observa, doar o grămadă de promisiuni deșarte. Ce ne frapează pe noi este că se menționează faptul că acest anunț apare și în Jurnalul de Călărași, publicație care nu mai există pe piața mass-mediei călărășene. Doar faptul că scrie acest lucru în anunț, parcă ne duce cu gândul la o escrocherie.

Şi cu banii luaţi, şi cu lucrarea neefectuată

Pentru că de ani de zile locatarii au o defecțiune la subsol și sunt deranjați, mai tot timpul, de apa crescută și de miros, ei și-au pus toată încrederea în această firmă. Astfel, văzând anunțul, cetățenii au sunat la numărul de telefon afișat, în speranța că, în sfârșit, vor scăpa de probleme. Zis și făcut. S-au prezentat un domn și o doamnă la faţa locului, care le-au cerut 100 de lei locatarilor, pentru a verifica subsolul scării. Au început aceștia să le fluture pe la nas un maldăr de contracte, lăudându-se că au foarte multe lucrări, că nu își mai văd capul de treabă, doar ca să îi facă pe cei de la scara A, blocul E21, să creadă că sunt oameni care se țin de cuvânt și care fac o treabă excelentă. Persoana de sex feminin a intrat în subsol și ar fi constatat că toată reparația și curățenia îi costă 5.500 de lei pe cetăţeni. Oamenii au strâns banii, iar a doua zi reprezentanții firmei au venit la fața locului și le-au cerut suma pentru a cumpăra țevi și pentru a purcede la repararea subsolului. Au încheiat un contract de prestări servicii cu un locatar, obiectul contractului fiind efectuarea următoarelor servicii: “scoatere apă, închidere ușă scări, scurgere principală beton pus+material (beton ușă gratuită subsol)”. Însă, degeaba au fost enumerate aceste servicii, în contract, deoarece reprezentanți firmei au găsit fel și fel de scuze pentru a trage de timp, iar într-un final aceștia ar fi turnat doar niște ciment, totul fiind în zadar, pentru că problema nu a fost rezolvată, apa încă scurgându-se la subsol. Singurul lucru bun făcut de escroci a fost faptul că au redus lucrarea inexistentă de la 5.500 de lei la 5.000 de lei.

“Avem o defecțiune la subsol. În urma afișelor din oraș, în care scrie că firma se ocupă cu aceste reparații, am contactat acest număr de telefon și ni s-a răspuns. A spus că o să vină și că ne costă 100 de lei să verifice subsolul, să vadă problemele. Am fost de acord cu vecinii. Au venit un domn și o doamnă. A intrat doamna la subsol. A constatat că toată reparația, curățenia, schimbat țevi, pentru sunt țevile vechi, ne costă în jur de 5.500 de lei. Am vorbit cu vecinii, am fost de acord să contribuim. Au venit a doua zi, au zis că dacă le dăm banii mai repede, se duc și cumpără țevile și îi lasă pe ceilalți (n.r. ceilalți clienți), că au foarte multe lucrări și vin să ne repare subsolul. Au venit a doua zi, le-am dat o sumă de 2.100 de lei. A doua zi, ne-au zis că îi costă 3.000 de lei țevile. A mai venit, după 900 de lei, deci, pentru a face suma de 3000 de lei, ca să îi ajungă pentru țevi. Că se duce sa cumpere de la Slobozia, că sunt mai ieftine acolo. După câteva zile, i-am sunat: haideți, nu veniți pentru reparație? Au spus că au avut un deces în familie, că sunt la morgă, mi-au dat un mesaj: stați fără griji, că o să venim. După câteva zile, au venit, s-a tras apa de la subsol, cu pompa. Noi aveam o pompă pe care o foloseam mereu și scoteam apa de la subsol. Au tras apa de la subsol, s-au dus, au cumpărat 10 saci mici de ciment, i-au turnat la subsol, doi saci de var, din care un sac este plin la subsol, unul pe care jumătate din el l-a aruncat, și cam asta este toată lucrarea pe care au făcut-o ei. Au turnat un pic de ciment și au scos șase saci, pe care i-au lăsat în fața scării și noi am fost nevoiți să ducem acei saci la tomberon. Trebuiau schimbate țevile și curățenie la subsol, le-au zis că au o mașină mare în care o să încarce gunoiul de la subsol și să îl ducă la groapa de gunoi. Ne-au mai promis, și scrie pe anunț, că ne pun o ușă la subsol, gratuit. Noi nu aveam nevoie de ușă, noi aveam nevoie de reparație, pentru că se scurgea apa și ajungea poate mai bine de jumătate de metru dacă nu o scoteam noi mereu”, ne-a declarat o locatară a blocului E21, scara A, care a dorit să rămână anonimă.

“Probabil că nu suntem singurii înșelați”

O altă locatară susține că problema de la subsolul blocului este una veche. Blocul a fost construit în pantă, iar apa de la subsol se scurge nu doar din infiltrație, ci și de la celelalte două scări, care sunt pe aceeași parte, și anume scările C și B. Mirosul care provine de la subsol este unul insuportabil, așa că, din disperare, cetățenii au avut încredere oarbă în reprezentanții firmei I.I. MIHAI DIANA ELENA și le-au dat toți banii înainte ca aceștia să se apuce de treabă. Femeia spune că aceștia nu le-au facturat serviciile pe care au primit banii, însă au emis doar chitanțe. Când au fost întrebați de facturier, s-au făcut că l-au uitat acasă.

Problema este veche, blocul este construit pe timpul lui Ceaușescu. Apartamentele au fost date în folosință în 1987-1988. Mulți dintre locatari sunt vechi, încă de la începutul dării în folosință. Alții s-au mai mutat. Mai avem și locatari noi, care nu au vrut să participe acum, neștiind care este de fapt situația. Blocul a fost construit în pantă. De fapt, apa se scurge nu numai din infiltrație, se scurge și de la celelalte două scări, care sunt pe aceeași parte, adică de la scara C și de la scara B. Totul vine aici, la scara A, de aceea se și ridică așa de mult cantitatea apei la subsol. Normal că toți suportăm miros neplăcut. Asta a făcut ca să mai investim, de-a lungul anilor, să mai cumpărăm o pompă, dar nu poate toată lumea să meargă, în anumite momente, jos (n.r. la subsol), să deranjeze, așa că rămânea mai mult în responsabilitatea vecinilor de la parter să scoată apa, atunci când se aduna. Dacă încep ploile, situația va fi și mai gravă. Deci apa va fi mult mai multă, pentru că intervine și infiltrația. Din disperare, am zis că este o firmă serioasă, având în vedere că anunțurile sunt împrăștiate în tot orașul, în diferite locuri. În tot orașul am văzut anunțurile acestea. Am zis că este o firmă serioasă, am contactat persoanele respective, cu promisiuni. Probabil că nu suntem singurii înșelați. Poate au mai făcut, părerea mea, după cum s-au comportat de la început. Au venit cu mai multe contracte pe care ni le-au fluturat pe sub nas. Se lăudau în fața noastră că au foarte multe lucrări și sunt foarte, foarte solicitați. Ne-au spus că dacă vrem, într-adevăr, să înceapă lucrarea repede, trebuie să dăm banii și dacă se poate, mai mult de jumătate, ca să înceapă repede, repede lucrările, că ei lucrează cu o firmă de construcții din Slobozia care le furnizează materiale la prețuri foarte avantajoase și trebuie să facă comanda din timp. Asta ne-a și determinat să dăm banii. Au emis doar chitanță, noi i-am rugat să ne dea și factură, ca să fie în contabilitate totul bine și să avem și noi justificarea banului dat, pentru că am fost mai mulți care am contribuit, nu toți, dar cei care au înțeles situația au dat bani. S-au dus, au mimat faptul că ei caută facturierul, s-au întors spunând că au uitat să ia facturierul și că revin a doua zi cu el, ceea ce nu s-a întâmplat nici în ziua de astăzi. Deci au rămas doar cu o chitanță emisă, nu au mai venit să repare, nu au mai venit să facă, deși au făcut doar un sfert din ceea ce trebuiau să facă. Nu mai vorbim de promisiunile verbale cu ușa, cu semne, că pun semne, că o să ne dea garanție la lucrare, că spală, că lasă curățenie, că sparg peretele și toarnă în totalitate, de jos până sus, un perete destul de lat ca să nu mai permită niciun fel de scurgere de la ceilalți. Acum nu mai răspund la telefon. Vecinele de la parter au încercat, au mers să rezolve, într-un fel sau altul, prin instituțiile abilitate, problema aceasta, știind și fiind de față când au venit ei cu materialele, știind care a fost situația. Nu am găsit înțelegere nici acolo și vă dați seama, noi suntem cu banii dați, lucrarea nerezolvată, nefăcută deloc, că este aceeași situație care a fost și înainte. Deci, noi am dat banii și am fost păcăliți. Vrem să rezolve această situație. Ori vin să facă lucrarea, ori să își oprească, pentru că suntem corecți și nimeni nu face nimic, cu toate că ne-au escrocat, doar pentru materiale și să ne dea diferența de bani ca să mergem spre altcineva mai serios, care poate să rezolve această problemă la noi pe scară. Nu știm unde să mergem. Dacă cei abilitați și care sunt în măsură și au legea în mână nu ne pot ajuta, eu nu știu cu am putea să o facem. E clar, nu putem să ne facem dreptate singuri și nu este normal. Ne pare rău că am avut atâta încredere și că ne-am lăsat un pic influențați și, iată, păcăliți, dar e tardiv acum. Ce să facem? Să îi urmărim? Da, am putea, dar asta înseamnă să îți faci dreptate singur. Este un sediu unde nu găsești pe nimeni. E un sediu trecut, într-adevăr, dar la adresa respectivă nu au găsit pe nimeni. Vecina a mers întâi la IPJ (n.r. Inspectoratul de Poliție Județean Călărași), după aceea au mers la OPC. Avem un răspuns de la OPC, dat cu întârziere, cu multă întârziere, dar care nu ne ajută cu nimic. Adică nu s-au făcut demersuri, nu au venit la fața locului. Dumneavoastră (n.r. redacția Canal SUD) sunteți singurii care, într-adevăr, ați vrut să ne ascultați părerea. Nu știm cum să mai facem. Ar mai fi poate modalitatea să îi dăm în judecată. Asta înseamnă implicare, din nou, cu bani. Banul se câștigă greu. Așa cum știți toți, toate s-au scumpit și nu îți mai rămân bani să pui deoparte. Din puținul pe care noi toți am reușit să îl punem deoparte, am zis să rezolvăm această situație de la subsol. Încep ploile mâine-poimâine și apa va crește, pompa aceea nu o să mai facă față, persoanele sunt în vârstă și nu mai pot merge mereu la subsol să tragă apa și dacă Doamne ferește se mai și strică pompa respectivă, ce vom face? Vom intra prin mizerie? Deci noi am zis să rezolvăm cu cheltuiala noastră, dar cu o firmă serioasă, atât timp cât ei și-au permis să pună în tot orașul afișele acestea. Nu aveam cum să ghicim sau să ne dăm noi seama că este o firmă care nu se ține de cuvânt”, a explicat o altă locatară, sub forma anonimatului.

Protecţia Consumatorului Călăraşi, lipsă de interes în rezolvarea situaţiei

Cei care locuiesc pe această scară au încercat să rezolve problema prin instituțiile abilitate. Au mers la Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Călărași, unde reprezentanții instituției le-au  comunicat că nu au ce să le facă, deoarece au dat banii de bunăvoie. Reprezentanții IPJ Călărași i-ar fi sfătuit pe reclamanți să meargă la Protecția Consumatorului. Cel care a încheiat contractul de prestări servicii cu I.I. MIHAI DIANA ELENA s-a prezentat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Călărași, a depus reclamația, doar că acolo s-ar fi lovit de o lipsă totală de interes din partea reprezentanților instituției, iar cel care trebuia să se ocupe de dosar se afla în concediu medical, care s-ar fi întins pe o lună de zile. După o lună, cineva din instituție i-ar fi sfătuit pe cei păgubiți să își retragă plângerea, să spună că s-au împăcat cu cei care i-au păcălit și că cei din urmă vor veni să repare subsolul, iar după aceea să depună o altă reclamație din care să reiasă că nu s-au prezentat. Amuzantă situație. Am putea spune că la OPC Călăraşi se suferă de scenarită cronică.

„Imediat, a doua zi am fost la poliție cu o vecină. Ni s-a spus, de acolo, că nu au ce să ne facă, că am dat banii de bunăvoie. După aceea, am zis să mergem la domnul comandant în audiență. Ne-am mai dus iar, după două zile, la domnul comandant. De la poartă au dat niște telefoane. Până la urmă, s-a prezentat cineva jos. Am luat legătura cu acea persoană și ni s-a spus să ne ducem la Protecția Consumatorului, să facem o plângere, pentru că și la dânșii, dacă facem plângerea, tot acolo o să ajungă și este mai greu. Așa, dacă ne ducem noi, personal, la Protecția Consumatorului și facem plângerea, o să se rezolve treaba mai repede. A dat băiatul acela, un vecin care are contractul scris pe numele lui, declarații, a scris toate problemele pe care le-am avut. În schimb, de acolo ni s-a spus că o să vină domnul  de la Protecția Consumatorului, care era în concediu, domnul Cojocaru, cel care trebuia să se ocupe de acel dosar. Deci asta a fost vineri. Era în concediu, urma să vină luni din concediu. După câteva zile, 4-5 zile, am sunat să mă interesez, să vorbesc cu domnul Cojocaru, să vedem ce facem. Domnul Cojocaru și-a rupt piciorul, era în concediu medical, am vorbit cu un alt domn, nu știu cum se numește, am vorbit de foarte multe ori cu acea persoană. Mi s-a spus: «cine, doamnă, credeți că vine, la dumneavoastră, la subsol?» Iar după o săptămână, am dat din nou telefoane, mi s-a spus din nou că este domnul Cojocaru în concediu, c nu a venit. Cred că a durat o lună și ceva acest dosar. Ultima dată când am telefonat, să mă mai interesez, bineînțeles, domnul Cojocaru nu venise și domnul acela cu care am vorbit mi-a spus așa: «doamnă, eu pot să vă ajut, veniți, să vă retrageți plângerea și după aceea să spunem că ne-am împăcat cu ei, că vin să ne repare subsolul, să își facă lucrarea, dar după aceea să ne ducem să facem altă plângere din care să reiasă că nu au venit. I-am spus că asta nu se va întâmpla niciodată. Ne-a spus că nu putem să justificăm cei 2.100 de lei. Noi nu pentru asta ne-am dus, să ne justifice acei bani la care nu aveam chitanță, noi ne-am dus să ne rezolve problema cu subsolul. Vreau să întreb și eu dacă a venit cineva la locul faptei, măcar să deschidă ușa la subsol, să vadă cum este la subsol după munca lor. (…) Munca lor a fost de aproximativ două ore, dar au luat suma aceasta de bani (n.r. 5.000 de lei).  Atunci o să mergem și noi mai departe, suntem atâția oameni pe scară, pe care ne-au păcălit cu atâția bani în două ore. Vecina de la parter are o pensie de 1.000 de lei și le-a dat și ea 300 de lei din acea pensie. Poate ne aude și pe noi cineva care își dorește, totuși, să nu mai fie nimeni păcălit ca noi. Nu cred că suntem singurii. Să vină să ne facă lucrarea, dacă nu să ne restituie banii. Să își oprească banii pe munca aceea de 2 ore și să ne restituie banii”, ne-a mai precizat prima femeie intervievată.

Răspunsul OPC Călăraşi către reclamant, după un timp îndelungat de aşteptare

Menționăm că după un timp îndelungat de așteptare, OPC i-a răspuns reclamantului următoarele:

„Cu privire la reclamația dumneavoastră înregistrată la CJPC Călărași cu nr. 1755 din 28.07.2022, ce are ca obiect servicii prestate de II MIHAI DIANA ELENA din Călărași, în conformitate cu art. 8, alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor și în temeiul OG.21/1992 (r2) modificată, completată ulterior, vă comunicăm că aceasta a fost concluzionată ca fiind nesoluționabilă.

În urma cercetării aspectelor reclamate s-au constatat următoarele:

  • Din documentele atașate, respectiv Contractul de prestări servicii din data de 2.07.2022 în obiectul contractului (pct 2.1) nu se fac mențiuni referitoare la țevile din subsol;
  • S-au executat doar operațiunile prevăzute în Contract;
  • Pentru neeliberarea chitanței pentru diferența de 2.100 de lei pe care afirmați că au fost achitați vă puteți adresa ANAF, instituție care are în atribuții aceste aspecte.

Vă mulțumim pentru încrederea acordată și vă asigurăm că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor supraveghează permanent piața în scopul apărării drepturilor și intereselor legitime ale consumatorilor.”

 

 Jurnaliștii Canal SUD au ajuns pe strada Locomotivei, acolo unde figurează presupusa întreprindere individuală acuzată de cetățenii blocului E 21 că i-ar fi păcălit, însă nici urmă de aceasta. Am întrebat în stânga și în dreapta de Mihai Diana Elena, dar nimeni nu știa nimic despre ea, nimeni nu părea a o cunoaște pe aceasta. Oamenii nici măcar nu știau că ar exista, pe strada Locomotivei, o firmă care ar presta astfel de servicii la subsolurile blocurilor. Am încercat să îi și contactăm pe reprezentanții firmei, dar aceștia nu ne-au răspuns la telefon. Parcă ar fi intrat în pământ cei doi, soț și soție. În fapt, pe surse, am aflat că soțului celei care deține firma i se spune Marin Țiganu și că se tot ține de astfel de escrocherii.

El ar locui, alături de soție, dar și de alte familii într-o casă naționalizată, care aparține primăriei, situată pe strada Sfântul Nicolae cu intersecţia străzii Portului. Lângă locuința acestora, se află o clădire privată, părăsită, unde colcăie gunoiul. Am abordat şi acest subiect cu privire la gunoiul depozitat în acea clădire. Materialul poate fi citit, accesând următorul link: https://canalsud.ro/scandal-urat-mirositor-in-calarasi-groapa-de-gunoi-pe-o-proprietate-privata/. Vecinii acuză că gunoaiele ar fi depozitate chiar de membrii acestor familii. Ba mai mult, cetăţenii care locuiesc în apropierea casei naţionalizate susţin că sunt nevoiţi să suporte şi gălăgia familiilor.

Marin Țiganu ar avea o problemă de sănătate, iar la un moment dat, acesta ar fi cerșit bani pe rețelele de socializare, în numele copilului său, pentru ca oamenii să îl ajute să își rezolve problema pe care o are la picior.

Ne întrebăm câți oameni au păcălit acesta şi soţia sa cu promisiuni deșarte? Probabil că foarte mulți, având în vedere că se lăudau locatarilor scării A de la blocul E 21 cu foarte multe contracte încheiate. Un lucru e clar: la Călărași se pare că s-a inventat șmecheria.

 

UPDATE, 14 OCTOMBRIE 2022: După ce locatarii blocului E21, scara A, din municipiul Călărași, s-au plâns redacției noastre că ar fi fost păcăliți de o firmă care ar fi trebuit să le rezolve acestora problemele de la subsol, cei învinuiți au solicitat redacției noastre un drept la replică. Aceștia infirmă toate acuzațiile cetățenilor. Menționăm că noi am încercat să îi contactăm pe aceștia, până la momentul difuzării materialului și publicării articolului, la numerele de telefon afișate în anunțurile lor, dar fără sorți de izbândă.

Redăm, în cele ce urmează, declarațiile soților Diana și Marian Mihai:

“În articolul scris nu este adevărat că am fugit cu banii și nu știu ce. Eu am documente și am respectat contractul pe care l-am avut între mine și ei. Am respectat contractul. Am muncitorii mei martori. Nu s-a fugit cu banii, s-a făcut recepția cu doi locatari. Altfel, cum luam restul de bani? Ei au vrut să sparg zidul între blocuri. Blocul respectiv era full de mizerie. Asta au vrut ei, să sparg zidul între blocuri, ca să vină toată mizeria în partea cealaltă, la ei. Dar eu le-am turnat beton acolo, între uși, ca să nu le mai vină pișatul, scuzați-mi expresia, de la cealaltă scară. Normal că tot vine (n.r. apa de la subsol), că le-am și zis, pentru că blocul respectiv este full (n.r. plin) de mizerie și apa întotdeauna își face loc, oricât am turna noi betoane. Dacă ei i-au amenințat pe domnii de la Economic (n.r. OPC), care au o funcție… Am avut plângere și acolo. Tot la fel, niște minciuni. Și domnilor de acolo le-am dat exact contractul, au văzut și dânșii contractul, toate documentele pe care le-au depus ei acolo și mi-au dat tot mie dreptate. Vă dați seama, ce tupeu au avut să vorbească aiurea”, ne-a declarat Diana Mihai. 

“Când mă chemați la un subsol și facem o recepție la un subsol, și spun că scrie în contract, destul de bine, că se schimbă o ușă gratuită de termopan, se toarnă zid între ziduri, nu să sparg. Ea a vrut să sparg zidul între zid și să muncesc între două subsoluri. Muncitorii mei atât au zis: ‘doamnă, îl turnăm aici, dar cu timpul o să aveți apă, dacă nu golește subsolul de lângă dumneavoastră’. Ea a vrut să sparg ușa. Eu m-am înțeles așa cu ea: să scoatem apa, să cofrăm, să turnăm, unde este spart să ocolim, nu să schimbăm țevi. Să vadă dacă scrie în contract de schimbarea țevilor. M-a făcut de râs în tot Călărașiul. Am toată Flacăra (n.r strada Flacăra) făcută de mânuța mea. Am peste tot și nu am avut probleme la niciun subsol. Vă duc cu mânuța mea, oriunde vreți dumneavoastră, să vedeți cum arată un subsol făcut. (…) Eu nu am angajați, mă duc cu fratele meu, cu vărul meu și intrăm în subsol. În familie. Dar ce mor de oftică! Spune adevărul, mă, nu da cu piatră. Telefonul meu e la reparat, că mi s-a spart telefonul (n.r. aici îi spunem că am încercat să îl contactăm, dar nu am reușit, pentru că avea telefonul închis). Acolo nu mai stau, la sediul firmei, nu e firma  fantomă. Puteți să mă controlați, să vedeți că nu e firmă fantomă și că nu se taie chitanță pe o firmă fantomă. Dacă eu ți-am lăsat curat, cum aruncam noi cu varul ăla pe jos, dacă era apă? Vă întreb pe dumneavoastră, că am văzut că ați intrat în subsol. În urma mea, la o săptămână, să îmi spui că am apă la subsol. Hai, să fim serioși! Doamna m-a chemat la subsol, a intrat la subsol soția mea, a verificat. Ce i-am zis: se toarnă acolo, se face cofrag, se toarnă beton. Un văr de-al meu, muncitor, a zis: ‘degeaba turnăm aici, dacă nu golește subsolul din scara de alături. Și doamna de la parter, care a stat lângă noi, când eu am intrat în papuci, eu care am cancer la picior, și am dat cu mătura în fiecare cameră, și am lăsat lună. Are curaj doamna de la parter să pună mâna pe Biblie că nu a stat lângă mine și nu a făcut treabă lângă mine? Nu m-am înțeles să schimb țevi. Unde curge, să înlocuiesc. Unde a curs apa rece, am schimbat la apa rece. A curs la țeava de 50, unde ne spălăm farfuriile pe ea, am schimbat-o, scumpă doamnă. Țeava de mizerie nu curgea. Dacă curgea, da, frate, era datoria mea s o schimb, să nu îmi mai curgă în subsol, să las curat subsolul. Dar lor le vine apă de la scara de alături și ea îmi zice de ce nu am spart zidul ăla? Păi dacă eu spărgeam zidul acela, până sus, cine căra atâta mizerie. Și ea minte în filmare că am scos 6 saci și i-am lăsat acolo. Nu le e un pic de rușine? Cum să nu infirm acuzațiile, dacă eu am curaj să îi pun pe toți cei care am fost în subsol de față? Și un băiat, taximetrist, care stă pe scară, acolo, a zis în gura mare: ‘lăsați oamenii ăștia să își facă programul, că îi cunoaștem mai bine, nu îi mai grăbiți. Hai să terminăm’. Păi în două zile să termini un subsol? Dacă tu nu mă lași pe mine să îmi fac treaba cum știu eu. Am avut o înmormântare la Pitești, că ‘domne, unde ești?’Astăzi, la fel, avem o înmormântare. Pe dovadă și sunăm dacă nu mă credeți. Vreau dreptatea. Dacă sunt vinovat, fac plata. Iar de la 10 Nivele, până nu se toarnă betoane afară, eu mă pun cu proprietarul care m-a chemat și știe ce subsoluri am făcut, și vă duc la toate subsolurile noastre. Nu dau garanție pe fundare, nu știu ce se întâmplă în urma mea. Acum, eu plec, ți-am lăsat curat, ce știu eu ce lași tu în urma mea? Dar de unde știu eu că nu locatarii au dat drumul la apă, ca să îmi ceară banii înapoi? De ce nu spune că înainte de noi au mai avut niște oameni care i-au făcut acest subsol pe care l-ați filmat dumneavoastră și i-au făcut și pe ei tot de râs? De ce nu tăbară pe scara următoare, să își facă ăia subsolul? Poate să pună 700.000 de betoane, apa tot își face loc. Am tăcut din gură că m-a făcut țigan, că m-a făcut în tot felul, am tăcut și am suferit, că e o femeie. Mi-au zis și la telefon: ‘dacă nu veniți să îmi reparați, am să vă dau în judecată, am să vă fac, am să vă închid firma’. Cu amenințări. Când m-am dus și m-am înțeles cu dânșii, m-am înțeles la 60 de milioane. De la 60 am rămas la 55, de la 55 am rămas la 50, pentru că am văzut că iese ceartă, iese balamuc. Pierd de la mine, câștig pe altă parte, fiecare muncim pe bani și nu vrem să ne batem joc unul de altul. Și eu muncesc pe bani, și dânsa muncește pe bani. Vreau dreptatea! Sunt vinovat, plătesc. Nu sunt vinovat, plătesc ei, că m-au făcut de râs”, a explicat Marian Mihai, pentru canalsud.ro.

 

Continue Reading
La Top