URMĂREȘTE-NE

ACTUALITATE

SIMULAREA EVALUĂRII NAȚIONALE CONTINUĂ CU PROBA LA MATEMATICĂ. CUM S-AU DESCURCAT ELEVII CĂLĂRĂȘENI

Elevii de clasa a VIII-a au susţinut astăzi, 6 februarie a.c., cel de-al doilea examen din cadrul simulării de la Evaluare Naţională 2024. Elevii au primit subiectele la Matematică, în formă de broșură, care s-a predat obligatoriu la finalul probei.

Astăzi, peste 2.000 de elevi călărășeni au suținut simularea la disciplina matematică. Proba a început la ora 09:00, iar accesul elevilor în sală a fost permis până la ora 08:30. Bineînțeles, emoțiile nu au lipsit nici de această dată.

Pentru a afla dificultatea subiectelor, o echipă Canal SUD a intervievat atât protagoniștii zilei, elevii de clasa a VIII-a, cât și o profesoară de matematică.

“Unele au fost ok, unele au fost mai grele, mai dificile, nu imposibile”, a declarat o elevă.

“Față de simularea trecută, subiectele au fost un pic mai grele, dar acum depinde și barem”, a adăugat o altă elevă.

“Părerile au fost împărțite. Am discutat puțin cu elevii, timpul fiind foarte scurt. Unii au spus că a fost greu, alții că a fost ușor. Ca o părere a unui profesor de matematică, consider că subiectele au fost pe nivele. De obicei, așa se procedează. Ce-i drept, fiind o simulare, poate nu au avut o rezolvare care să iasă dintr-un sigur pas, dar ei puteau să facă”, a declarat Raluca Caraion, profesor de matematică în cadrul Liceului Teoretic “Mihai Eminescu” Călărași.

În ceea ce privește ramurile disciplinei, atât elevii, cât și cadrele didactice sunt de părere că geometria i-a pus în dificultate.

“De regulă, geometria îi pune în dificultate. Sunt ei puțin mai speriați, dar încercăm, psihologic vorbind, să le inducem ideea de a putea. Acolo le este teamă să încerce. Este drept că au la dispoziție doar două ore, dar dacă se pregăteau, se încadrau în timp”, a adăugat Raluca Caraion, profesor de matematică în cadrul Liceului Teoretic “Mihai Eminescu” Călărași.

Până la finalul semestrului, profesorii mai au de predat aproximativ 20% din programa școlară dedicată Evaluării Naționale, dar, conform dascălilor, este timp suficient pentru ca cei mai puțin pregătiți să recupereze.

“Oarecum, ei se sperie și ajung la o maturitate cognitivă, astfel reușesc să aibă un demers alert în aceste luni”, a menționat Raluca Caraion, profesor de matematică în cadrul Liceului Teoretic “Mihai Eminescu” Călărași.

Notele de la această simulare vor fi consemnate în catalog doar la cererea elevilor.

Continue Reading
La Top