O nouă veste proastă a venit pentru șoferii care conduc mașini pe benzină și motorină. Aceștia vor plăti mai mult pe carburant, iar cei cu mașini vechi riscă defecțiuni la autoturisme.
Începând cu data de 1 iunie, benzina și motorina comercializate în România conțin în mod obligatoriu biocarburanți, potrivit unei ordonanțe a Guvernului. Proporția de biocarburanți este de 8% în cazul benzinei și de 6,5% în cel al motorinei.
Această măsură vine ca urmare a faptului că România este, la rândul său, țară membră a Uniunii Europene, astfel că trebuie să respecte obligația de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră. Acest lucru nu vine doar cu avantajul aerului mai curat, dar și cu dezavantajul cheltuielilor mai mari.
Astfel, sunt șanse mari ca șoferii români să scoată mai mulți bani din buzunar atunci când ajung la pompă. În ciuda faptului că este un mare inconvenient pentru șoferii români, acest lucru este inevitabil având în vedere că este o parte a planului de reducere a emisiilor de dioxid de carbon inițiat de Comisia Europeană. Alte câteva țări ale blocului comunitar folosesc deja acest tip de combustibil.
Unul dintre lucrurile mai puțin benefice este consumul mașinii, pentru că folosirea acestui tip de combustibil nu va face decât să crească actualul consum. Mașinile au nevoie de mai mult biocombustibil decât combustibilul normal pentru a parcurge aceeași distanță, fiind doar prima parte neplăcută a noii reglementări.
Dacă cheltuielile clar se vor mări atunci când ajungem la pompă, alte cheltuieli neprevăzute pot apărea. În cazul șoferilor care dețin mașini mai vechi, utilizarea biocombustibilului le va determina să nu mai fie la fel de fiabile, dar să fie și mai predispuse la defecțiuni, astfel că vizita la mecanic va fi mai deasă și mai costisitoare.
Sursă text: playtech.ro