URMĂREȘTE-NE

ADMINISTRAȚIE

PRIMARUL CĂLĂRAȘIULUI, DESPRE STRADA BUCUREȘTI: “VOM TERMINA PROIECTUL PÂNĂ ÎN DECEMBRIE 2023”

Lucrările proiectului de anvergură privind reabilitarea străzilor București  și Prelungirea București, din municipiul Călărași, continuă într-un ritm susținut. Săptămâna trecută, a demarat frezarea carosabilului pe tronsonul cuprins între strada Nufărului şi bulevardul Cuza Vodă. De asemenea, pe scuar, mai precis pe tronsonul cuprins între Siderca şi strada Panduri, s-au montat stâlpii de iluminat public. Totodată, pe acest tronson, se lucrează intens la refacerea trotuarelor.

Edilul Călărașiului, Marius Dulce, ne-a declarat că, în vară, lucrările vor fi urgentate, astfel încât acestea să fie finalizate până în luna decembrie, deși termenul contractual este luna ianuarie 2024.

“Referitor la strada București, încercăm să urgentăm lucrările. Am început în trei faze, pentru că nici nu putem să săpăm peste tot şi să deranjăm. Lucrăm pe diferite faze. Cu siguranţă, vom termina proiectul până în decembrie 2023. Deja am lucrat la trotuare, pe tronsonul Tenaris-Panduri am introdus cablurile în subteran, atât de la utilităţi, cât şi de la energie electrică. Am mutat iluminatul public pe scuar, pentru că nu mai aveam unde să plantăm stâlpii de iluminat. Am optat pentru această formulă, în care să avem un iluminat eficient. Am decopertat, mergem şi pe trotuare, urmând să asfaltăm, pentru că în momentul în care se încălzeşte constructorul va veni cu asfalt. Suntem în faza de frezare, pentru că trebuie să pregătim zona pentru asfaltare. Vrem să ajungem la stratul de binder, pe o suprafaţă cât mai mare, pentru a da drumul la trafic. După aceea, ne vom muta cu lucrările pe partea cealaltă, unde vom face acelaşi lucru. Ar trebui să se finalizeze proiectul la timp, deoarece din punct de vedere contractual termenul este până la 15 ianuarie 2024, iar dânşii trebuie să urgenteze ca să termine până în decembrie. Ţinând cont că vine iarna, ar trebui să urgentăm toate lucrările peste vară și să mergem cu mai multe echipe. Si aşa vom face. Unii cetăţenii sunt mulţumiţi, iar alții nemulțumiți (n.r. de aceste lucrări). Avem opţiuni pe lateralele străzii Bucureşti, și anume strada Zefirului, strada Sulfinei, pe care putem să circulăm până la Combinat. Avem, pe partea stângă, cum mergi înspre Combinat, străzile Năvodari, Dumbravei, care sunt circulare. Trebuie să folosim aceste căi, pentru că de aceea le-am făcut”, a subliniat oficialul Primăriei Călărași.

În data de 4 aprilie 2022, UAT Călărași a semnat contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor pentru strada Bucureşti, respectiv strada Prelungirea Bucureşti. Reamintim că, acest proiect este finanţat din fonduri europene, iar prin intermediul său va fi refăcută l cea mai importantă arteră a oraşului care înseamnă, în primul rând, modernizarea infrastructurii rutiere, respectiv pietonale. De asemenea, vor fi realizate şi  lucrări complementare, din bugetul local. Aici vorbim despre o reţea de iluminat care va cuprinde între 800 şi 1.200 de stâlpi. De asemenea, o altă lucrare complementară vizează introducerea în subteran a cablurilor electrice, investiţie ce va fi susţinută tot din sursele proprii ale instituției. Tot cu banii primăriei, se va reabilita şi pietonalul cuprins între Bulevardul Nicolae Titulescu şi Bulevardul Cuza Vodă.

Proiectul a fost gândit în așa fel încât să se execute lucrări de modernizare a infrastructurii, după cum urmează:

  • pe str. Prelungirea București (zona Siderca – B-dul Cuza Vodă): lungime  de 2.575 m, suprafață carosabilă – 46.039 mp, suprafață trotuare – 26.960 mp, suprafață spații verzi – 11.0388,90 mp, lungimea benzilor dedicate transportului public – 5.150 m;
  • pe str. București (B-dul Cuza Vodă – limita UAT spre comuna Modelu): lungimea de 3.925 m, suprafață carosabil – 49.842 mp, suprafață trotuare – 18.928 mp, suprafață spații verzi – 7.480 mp, suprafața pistelor de biciclete – 3.335 mp cu o lungime de 3.925 m (de la intersectia str. București cu str. Doina până la limita UAT către comuna Modelu);
  • între intersecțiile cu str. Dorobanți și respectiv Aurora, pe partea stângă a străzii se vor amenaja 300 spații de parcare pentru riverani, dintre care 13 locuri vor fi, exclusiv, pentru persoanele cu dizabilități;
  • intersecția str. Prel. București cu Varianta Nord precum și intersecţia str. Grivița cu str. Bucureşti vor fi reconfigurate prin realizarea unor intersecții giratorii cu câte 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare;
  • de asemenea, intersecția str. București cu Varianta Nord (str. Rocadei) se va reconfigura prin realizarea unui sens giratoriu cu 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare;
  • amenajarea acestui sens giratoriu nu face obiectul prezentului proiect, dar urmează a se corela cu acesta;
  • sunt prevăzute 17 stații de transport public inteligente (6 pe str. Prel. Bucureşti și 11 pe str. București) formate din vitrină iluminată, acoperiș cu panouri fotovoltaice, bancă cu încărcare USB, iluminat ambiental, panou de afişaj pentru informarea călătorilor);
  • va fi realizată canalizația necesară infrastructurii de comunicații a sistemelor inteligente de transport care vor fi implementate în aria de intervenție, respectiv: sistem de management al traficului; sistem de informare a a călătorilor în stații; sistem de supraveghere video; sistem de ticketing (componenta locală).

Anul acesta este decisiv pentru proiectul derulat prin Programul Operațional Regional 2014-2021, intitulat “Reducerea emisiilor de carbon în municipiul Călărași, prin modernizarea infrastructurii căilor de rulare a transportului public local str. București-Prel. București”, astfel că el trebuie implementat cu succes până la finele lui 2023.

Continue Reading
La Top