PODUL PESTE CANALUL SIDERURGIC, ÎN STARE AVANSATĂ DE DEGRADARE. ȘOFERII SEMNALEAZĂ NEREGULI PE CAROSABIL
În timp ce pasajul de la Drajna se ridică, Podul 4 din Călărași se degradează pe zi ce trece din cauza lucrărilor făcute la limita siguranței. Reabilitat în perioada 1999 – 2001, podul din Călărași a devenit un pericol pentru șoferi. Ultimele lucrări de reparații ale acestui pod situat pe drumul național DN 3B, km 0+480, Călărași au avut loc în iulie 2019.
Situația deplorabilă a podului a stârnit un val de reacții negative în spațiul public. Mai multe imagini apărute pe un grup de socializare în care șoferii se arată nemulțumiți și atrag atenția asupra posibilelor periocole, au determinat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să instituie o serie de măsuri de protective.
Rosturile de dilatație dintre plăcile care alcătuiesc podul s-au distanțat peste limita normal, iar unele dintre acestea au cedat sub greutatea mijloacelor de transport. Șoferii sunt nevoiți să circule cu foarte mare atenție.
Așadar, podurile au deplasări multe si complexe care provin dintr-o serie de eforturi:
dilatarea diurna (zi-noapte) a elementelor de rezistență: grinzi+placă (indiferent că sunt grinzi din beton sau metal, tot apar dilatări-contracții) date de diferențele de temperaturi.
dilatarea sezonieră (iarnă-vară)
vibrații din trafic
seism
vânt.
În anul 2019 jurnaliștii Observator de Călărași au solicitat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere o situație privind siguranţa traficului rutier pe podul ce se localizează pe Drumul Naţional 3B la kilometrul 0+480. Răspunsul este unul ieșit din tipare și total evaziv:
“Structura de rezistenţă a podului de la Călăraşi nu este afectată.”
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: “Deteriorarea este pe Calea 1, banda 2. Se restricționează banda în cauză (în sensul în care nu se mai circulă pe ea). Se va institui și restricție de tonaj. Pe pod este instituită deja restricție de viteză de 30 km/h. Deteriorările au fost cauzate de autovehiculele care circulă frecvent cu supratonaj pe pod și folosesc cu predilecție banda1. Podul este oricum prins în programul de reabilitări.”
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere spun că Podul 4 din Călărași, construcție realizată în anul 1985, va intra într-un program de reabilitare prin fonduri europene. Lucrările propriu-zise vor începe peste aproximativ un an, timp în care se va realiza documentația necesară pentru obținerea fondurilor necesare reabilitării. Până atunci, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță că starea podului va fi supravegheată iar drumarii vor realiza lucrări de intervenție rapidă.