PACIENȚII DIN CĂLĂRAȘI POT EVALUA MEDICII ȘI ASISTENȚII MEDICALI CARE ÎI TRATEAZĂ. INTERVIU CU MANAGERUL SPITALULUI, BOGDAN MIHAI
O nouă acțiune a avut loc, astăzi, la Spitalul de Urgență dr Pompei Samarian din Călărași, domnule manager dacă până acum am vorbit despre oprirea atențiilor, de această dată, veniți în fața pacienților cu un chestionar de evaluare a personalului medical. Despre ce este vorba?
Bogdan Mihai: De fiecare dată când un om este în spital există niște valențe în a aprecia pozitiv sau negativ activitatea cadrelor medicale, de multe ori când ajung la mine ii rog pe oameni să depună o sesizare oficială să putem derula o cercetare administrativă dacă este cazul sau să putem evalua situația. Am construit un nou mecanism prin care un pacient sau un aparținător sau un om care vine în spital să poată să evalueze comportamentul cadrelor medicale nu activitatea medicală, deoarece aceasta nici eu nu o pot face, decât directorul medical, dar în ceea ce privește atitudine, comunicare, mod, fluxuri pot fi evaluate și le pun la dispoziție un formular care va fi afișat la documentele pacientului fie vorba de o prezentare la UPU sau în Ambulatoriu sau o foaie de internare și la final noi vom face o evaluare săptămânală, desigur nu vom merge pe situații punctuale, vom merge pe niște medii . Dacă la un cadru medical avem o medie de 50 de referințe rele despre el înseamnă că este o problemă, dacă avem 100 de lucruri bune și avem una în care cineva semnalează că lucrurile nu funcționează raportat la cadrul medical respectiv avem niște semne de întrebare, dar în primul rând ele ne vor ajuta pe noi să reglăm dacă este ceva de reglat și să îmbunătățim acolo unde se poate, este doar o criză de comunicare, nimeni nu trebuie să se sperie, nici cadrele medicale dar nici pacienții nu trebuie să vadă într-o formă abuzivă.
La nivelul Spitalului Județean Călărași sunt foarte multe proiecte pe care le derulați, știm cum arată spitalul înainte, îl vedem cum arată în momentul de față atât în interior cât și în exterior, dacă ați fost pacient al spitalului, dacă ați evalua comportamentul personalul medical de la o scară de la unu la zece unde s-ar situa acest comportament și această atitudine a personalului pe care vreți să o evaluați?
Bogdan Mihai: Este foarte greu ca să băgăm toată lumea în aceeași clasă de evaluare pentru că cei care au un comportament decent sau normal se pot simți jigniți, ce pot să vă spun cu siguranță că sunt oameni care au înțeles că spitalul evoluează și prin comunicare bună și normală cu pacientul, pot să vă spun că sunt mulți, dar există și o categorie de oameni care probabil dintr-o obișnuință sau dintr-o lipsă de consitientizare a impactului a unui comportament negativ în ceea ce privește percepția nu aleg să meargă pe o cale de normalitate și acolo vrem să intervenim și să corectăm.
Și dacă tot vorbim de comunicare, haideți să vorbim și de comunicarea pacienților cu aparținătorii, ați încercat timid să le acordați vizite pe timpul șederii în spital, care este programul acestor vizite?
Bogdan Mihai: Considerăm că un pacient ar trebui să beneficieze pe perioada internării de vizita unei rude, o singură dată, nu putem la acest moment trebuie știut și lumea ar trebui să perceapă chiar dacă starea de alertă s-a încheiat pandemia și pacienții covid încă nu au dispărut în totalitate, noi gestionăm în continuare pacienți Covid. Și atunci noi mergem în continuare după niște norme de protecție, trebuie să privim în ansamblul acestei situații dar ca și rezumat orice pacient internat poate să primească vizita fără nici un fel de restricție din partea unei persoane din familie o singură dată timp de 15 minute pe perioada internării, desigur trebuie depusă o cerere ca să avem o evidență și un aviz al medicului curant dar aceste lucruri nu sunt plasate într-o zonă unde să li se refuze accesul.