URMĂREȘTE-NE

EDUCAȚIE

DE CE AU STAT ELEVII ACASĂ DE ZIUA INTERNAȚIONALĂ A EDUCAȚIEI

Cu ocazia Zilei Internaționale a Profesorului, școlile din România au rămas închise pentru al cincilea an consecutiv, iar elevii sărbătoresc educația la ei acasă. Această practică peculiară se desfășoară într-o țară cu performanțe educaționale sub așteptări, conform testelor PISA. România se situează și în topul țărilor europene cu cel mai mic procent de elevi cu vârste între 15-19 ani înscriși într-o formă de învățământ.

Decizia de a închide școlile în fiecare an pe 5 octombrie este prevăzută în Contractul Colectiv de Muncă încheiat în 2019 între sindicatele care reprezintă personalul din învățământul preuniversitar și Ministerul Educației. Această dată a fost desemnată zi nelucrătoare pentru tot personalul din învățământul preuniversitar.

Această practică ridică semne de întrebare în ceea ce privește efectele îndepărtării copiilor de la școală într-o țară cu una dintre cele mai mici număr de zile de școală din UE. În plus, acest obicei adâncește clivajul între școală și comunitate, implicând un „sacrificiu“ resimțit de părinți și generând ocazii de conflict între profesori și elevi.

Paradoxal, educația de Ziua Internațională a Profesorului este asigurată de școlile particulare și after-school-uri, nu de sistemul de învățământ public. Datele recente arată că România are, de fapt, 8 vacanțe școlare, totalizând 120 de zile libere în anul școlar, plasând țara în topul țărilor europene cu cele mai multe zile de vacanță.

Această situație a fost accentuată de actorul Marius Manole, care subliniază importanța culturii în obținerea unei vieți mai bune în România. Cu toate acestea, întrebarea rămâne: de ce se închid școlile de Ziua Internațională a Educației, în loc să se încurajeze progresul și performanța, așa cum afirmă actuala ministra a Educației, Ligia Deca?

Această utilizare a zilei libere de 5 octombrie a stârnit îngrijorări printre profesori, care reclamă că noile zile libere și întreruperile neplanificate afectează predarea completă a materiei. Situația este și mai complexă cu organizarea simulărilor de Bacalaureat și Evaluare Națională la nivel județean, care adaugă în plus la pierderile de timp din cauza zilelor libere. Inflația de zile libere nu a fost compensată prin prelungirea anului școlar, adăugându-se noi bariere pentru predarea eficientă a conținutului școlar.

Continue Reading
La Top