URMĂREȘTE-NE

ADMINISTRAȚIE

CĂLĂRAȘI/S-A SEMNAT CONTRACTUL DE PROIECTARE ȘI EXECUȚIE A LUCRĂRILOR PRIVIND MODERNIZAREA STRĂZII BUCUREȘTI

Primăria Municipiului Călărași a semnat, astăzi, 4 aprilie a.c., contractul de proiectare și execuție lucrări pentru strada București, respectiv strada Prelungirea București. Proiectul este finanțat prin fonduri europene și are o valoare de 42.848.218 lei, inclusiv TVA, din care cofinanțarea Municipiului Călărași este de 868.394,39 lei, inclusiv TVA. Durata de execuţie a investiției este de 19 luni, din care 3 luni proiectarea şi 16 luni execuţia lucrărilor. Cu acest prilej, a fost organizată o conferință de presă, la care au participat edilul Marius Dulce, reprezentantul constructorului, Iulian Drăgunoiu, președintele Consiliului Județean, Vasile Iliuță și fostul administrator public al Municipiului Călărași, Eduard Grama.

Lucrările se vor derula în cadrul proiectului „Reducerea emisiilor de carbon în Municipiul Călărași prin modernizarea infrastructurii căilor de rulare a transportului public local”, finanțat prin Programul Operational Regional (POR) 2014-2020.

Se vor executa lucrări de modernizare a infrastructurii, după cum urmează:

  • pe str. Prelungirea București (zona Siderca – B-dul Cuza Vodă): lungime  de 2.575 m, suprafață carosabilă – 46.039 mp, suprafață trotuare – 26.960 mp, suprafață spații verzi – 11.0388,90 mp, lungimea benzilor dedicate transportului public – 5.150 m;
  • pe str. București (B-dul Cuza Vodă – limita UAT spre comuna Modelu): lungimea de 3.925 m, suprafață carosabil – 49.842 mp, suprafață trotuare – 18.928 mp, suprafață spații verzi – 7.480 mp, suprafața pistelor de biciclete – 3.335 mp cu o lungime de 3.925 m (de la intersectia str. București cu str. Doina până la limita UAT către comuna Modelu); între intersecțiile cu str. Dorobanți și respectiv Aurora, pe partea stângă a străzii se vor amenaja 300 spații de parcare pentru riverani, dintre care 13 locuri vor fi, exclusiv, pentru persoanele cu dizabilități;
  •  intersecția str. Prel. București cu Varianta Nord precum și intersecţia str. Grivița cu str. Bucureşti vor fi reconfigurate prin realizarea unor intersecții giratorii cu câte 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare;
  • de asemenea, intersecția str. București cu Varianta Nord (str. Rocadei) se va reconfigura prin realizarea unui sens giratoriu cu 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare; amenajarea acestui sens giratoriu nu face obiectul prezentului proiect, dar urmează a se corela cu acesta;
  • sunt prevăzute 17 stații de transport public inteligente (6 pe str. Prel. Bucureşti și 11 pe str. București) formate din vitrină iluminată, acoperiș cu panouri fotovoltaice, bancă cu încărcare USB, iluminat ambiental, panou de afişaj pentru informarea călătorilor);
  • va fi realizată canalizația necesară infrastructurii de comunicații a sistemelor inteligente de transport care vor fi implementate în aria de intervenție, respectiv: sistem de management al traficului; sistem de informare a a călătorilor în stații; sistem de supraveghere video; sistem de ticketing (componenta locală).

“Este un eveniment foarte important, pentru că, spre nemulțumirea celor de la PNL, am ajuns să semnăm contractul pentru strada București. Peste tot au vehiculat (n.r. peneliștii) că nu se va semna contractul, nu se va face nimic. Am ajuns și la acest pas în care astăzi semnăm contractul pe strada București sau mai bine zis, contractual proiectului Reducerea emisiilor de carbon în municipiul Călărași, prin modernizarea infrastructurii căilor de rulare a transportului public local. Acesta este un proiect de anvergură, un proiect important pentru Călărași, deoarece vom reface o arteră principală a orașului. Pe lângă faptul că se va moderniza infrastructura rutieră, cea pietonală, mobilierul urban, stații, vom merge mai departe prin a face lucrări complementare de peste 150 de miliarde, deci peste 15 milioane de lei. Spun acest lucru pentru că vom face o rețea de iluminat public, unde vom pune între 800 și 1.200 de stâlpi de iluminat public, iar asta înseamnă metal. Știți foarte bine că au crescut prețurile la metal și acest lucru a făcut să crească și valoarea acestui proiect complementar al acestui proiect pe fonduri europene. Ăsta este răspunsul pe care l-am dat de fiecare dată datorită faptului că vrem să facem împrumutul, că avem nevoie de împrumuturi pentru a moderniza Călărașiul. Gândiți-vă că numai aici vor intra peste 15 milioane de lei, pentru că vrem să iasă ceva frumos. Mai avem și o lucrare complementară cu introducerea în subteran a instalației ale cablurilor electrice și acolo se va finanța tot din bugetul local. Încă nu avem un deviz de la Enel, pentru că va fi în participare de 50-50% și sperăm să iasă un proiect frumos pentru Călărași. Călărașiul are nevoie de dezvoltare, iar atunci când un investitor o să vină și o să găsească ceva frumos și o infrastructură care să îi permită să se miște mai repede, cu siguranță va investi în Călărași”, a declarat Marius Dulce, în cadrul unei conferințe de presă, care a avut loc astăzi, la sediul Primăriei Călărași.

Directorul firmei de construcții Dimar SRL din București, Iulian Drăgunoiu, a precizat următoarele: “În relația cu Județul Călărași, suntem un constructor cât de cât cunoscut prin DJ 402, pe care îl finalizăm în perioada imediat următoare, o arteră importantă care leagă sudul de nordul județului și care în proporție de 90% este deja în circulație. Sincer, am găsit foarte multă înțelegere, deschidere profesionalism în județul Călărași. Bănuiesc că și în orașul Călărași va fi la fel”.

“Vreau să le mulțumesc lui Marius Dulce și echipei sale. Sunt mândru că putem, împreună cu Marius Dulce și cu DIMAR SRL, un constructor care își respectă obligațiile contractuale și nu numai atât, să derulăm această investiție. Chiar dacă noi, împreună cu Marius Dulce, ne-am dorit să finalizăm licitația mai repede și anul trecut să fi avut loc predarea amplasamentului, nu s-a putut, pentru că au existat contestații. Au fost depuse pe instanțe de judecată, s-au respins, s-au reluat procedurile, dar astăzi e o realitate care nu vine singură. Și la nivelul Consiliului Județean am semnat un contract de anvelopare a spitalului de 10 milioane de lei. Mai avem proiecte comune, parcarea spitalului, continuarea drumului cu 4 benzi de la calea ferată, varianta ocolitoare. Sunt proiecte care vor continua”, a subliniat președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță.

Eduard Grama, fostul administrator public al Municipiului Călărași, a afirmat:  “În primul rând, îl felicit pe domnul primar Marius Dulce pentru semnarea acestui proiect. Felicit câștigătorii acestei licitații. Într-adevăr, în 2020, împreună cu domnul primar, am ajuns la Primăria Călărași și totul a fost o provocare, o cursă contra cronometru, pentru că erau extrem de multe proiecte care trebuiau puse în execuție și, într-un timp foarte scurt, am ajuns la semnarea contractelor de execuție și ordinele de începere a lucrărilor. Aceste proiecte europene trebuie finalizate până la 31 decembrie 2023. Împreună cu echipa direcției de dezvoltare, împreună cu Gabi Vasilache, împreună cu oamenii din Direcția Tehnică, împreună cu domnul primar și cu sfaturile domnului președinte Vasile Iliuță, astăzi, unul dintre cele mai importante proiecte ale municipiului, pentru că până la urmă aceste proiecte vor fi în beneficiul comunității, se semnează și acest proiect va fi pentru întreaga comunitate, pentru noi, cei care locuim în acest municipiu în care credem că în perioada următoare lucrurile se vor schimba radical și vom avea o altă față a municipiului Călărași. Felicitări, încă o dată, și succes în depunerea a cât mai multe proiecte din județul Călărași.”         

Continue Reading
La Top