IGSU recrutează voluntari care ar putea însoţi echipajele de intervenţie. Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă vor începe, de pe data de 4 noiembrie 2022, campania de înscriere şi recrutare a voluntarilor specializaţi în acordarea primului ajutor, descarcerare şi misiuni de stingere a incendiilor.
Voluntarii care ar putea însoți echipajele ISU la intervenție trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 16 și 65 de ani.
“La nivelul IGSU Călărași au fost reluate toate activitățile din cadrul programului “Salvator din Pasiune”, desfășurat la nivel național de foarte mulți ani, după o perioadă în care pandemia ne-a pus unele piedici pentru că încercam pe cât posibil să păstrăm distanțarea socială. De data aceasta venim cu o veste bună și dorim să vă transmitem că s-au reluat înscrierile pentru acest program important căruia îi acordăm o deosebită atenție. Așteptăm cu mare drag persoanele care sunt interesate de a merge alături de pompierii profesioniști la intervenții”a declarat Ștefan Ovidiu Tătăranu, purtător de cuvânt al IGSU Călărași, pentru Canal SUD.
“Urmează să organizăm un curs introductiv general de pregătire, după care voluntarii vor urma un curs de prim ajutor de bază în cadrul căruia vor dobândi cunoștințe cu care pot veni în sprijinul comunității locale, participând la intervenții alături de colegii noștri din cadrul serviciilor profesioniste” a declarat Mirela Rogoz, șef al serviciului de pregătire pentru intervenție și reziliența comunităților, pentru Canal SUD.
“Activitatea de voluntar presupune implicarea în acțiunile pe care noi le desfășurăm în cadrul IGSU Călărași. Încercăm să implicăm toți voluntarii, să le explicăm fiecare intervenție in parte, să le prezentăm toate accesoriile și tot ceea ce înseamnă SMURD. Până în prezent, voluntarii se descurcă exceptional, sunt receptivi și extrem de implicați” a declarat Mircea Marius Badea, paramedic SMURD, pentru Canal SUD.
Cei care doresc să desfăşoare activităţi de voluntariat alături de salvatorii călărăşeni trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: -să aibă vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani; -să fie apt din punct de vedere medical; -să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea de infracţiuni cu intenţie; -să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul serviciilor Inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă. Dosarul candidatului trebuie să conţină: -cererea de înscriere (formularul poate fi descărcat de pe site-ul isucalarasi.ro); -certificat de cazier judiciar (doar pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani); -copie de pe actul de identitate; -aviz psihologic cu mențiunea „Apt pentru desfasurarea activitatilor de voluntariat”; -act doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare; -adeverinţă medicală cu menţiunea „apt pentru efort fizic” sau “apt pentru munca”; -acordul părinţilor/tutorelui legal, doar pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.