SALARIUL MINIM BRUT VA CREȘTE CU 350 DE LEI, DE LA 1 IANUARIE 2025

Guvernul României a adoptat, miercuri, o hotărâre în urmă căreia salariul minim brut garantat în plată va crește de la 3.700 de lei la 4.050 de lei, începând cu 1 ianuarie 2025. Este vorba despre o creștere cu 9,46%, care înseamnă o majorare cu 350 de lei în valoare brută și 212 lei în valoare netă. Anunțul a fost făcut chiar de prim-ministrul Marcel Ciolacu.

„Majorăm astăzi salariul minim brut pe țară garantat în plată de la 3.700 de lei la 4.050 de lei lunar. Validăm, de fapt, o decizie luată de Guvern prin consultare cu sindicatele și patronatele care fac parte din Consiliul Național Tripartit pentru Dialog Social”, a declarat Marcel Ciolacu.

De această decizie vor beneficia peste 1,8 milioane de salariați din România încadrați, în principal, în sectoare precum comerțul, transporturile sau întreprinderi mici și mijlocii

„În România sunt încadrați cu salariul minim brut garantat încadrat în plată 843.668 de salariați, ceea ce reprezintă un procent de aproximativ 15,4% din numărul total de salariați activi, dar de majorarea salariului de bază minim la 4.050 de lei vor beneficia toți angajații încadrați în clipa aceasta cu mai puțin de 4.050 de lei lunar, ceea ce ridică numărul la cel comunicat inițial, 1.823.520 de salariați”, a precizat Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Reprezentanții Guvernului au mai transmis că majorarea salariului minim va conduce și la creșterea contribuției pentru persoanele cu handicap neîncadrate, deoarece calculul acesteia se raportează la nivelul salariului minim.

Canal Sud
Canal Sud Descarcă aplicația
INSTALEAZĂ