CREȘTE SALARIUL MINIM PE ECONOMIE

La data de 1 septembrie 2023 va fi majorat salariul minim din țară, iar din toamnă, angajații români vor primi un salariu minim brut pe economie de 3.300 de lei.

Următoarea majorarea a salariului minim va avea loc pe data de 1 ianuarie 2024. Este vorba despre o creștere și mai semnificativă, de peste 25%, la 3.750 de lei brut, adică 2.231 lei net.

Începând cu data de 1 septembrie 2023, salariul minim brut va ajunge la 3.300 de lei, ceea ce înseamnă un venit net, în mâna angajatului, de 1981 de lei.

Conform Eurostat, România se situează la coada clasamentului în privința salariului minim lunar. Astfel, România ocupă locul 20 din 22 în ceea ce privește salariile din Uniunea Europeană.

În momentul de față, Bulgaria oferă sub 400 de euro, Ungaria peste 500 de euro, România și Letonia oferă peste 600 de euro, Croația, Slovacia, Republica Cehă, Estonia și Polonia oferă peste 700 de euro, în timp ce Malta și Lituania oferă salarii de peste 800 de euro.

Reamintim că de la 1 ianuarie 2023, în România s-a majorat salariul minim pe economie, inclusiv la firmele private. Astfel, salariul minim a ajuns la 3.000 lei brut, cu excepția angajaților din construcții care au un salariu minim brut de 4.000 lei.

După majorarea salariului minim de la 1 ianuarie 2023, numărul salariaților a crescut destul de mult.

Cu toate acestea, mulți cetățeni călărășeni consideră că este prea mică majorarea care va intra în vigoare începând cu data de 1 septembrie 2023, deoarece costurile zilnice sunt destul de mari și nu este de ajuns un salariu net de 1.981 de lei.

 

Canal Sud
Canal Sud Descarcă aplicația
INSTALEAZĂ