SCHIMBĂRI ȘI NOUTĂȚI PENTRU CONCEDIILE MEDICALE

Noutăți importante în domeniul concediului medical și al îngrijirii copilului au fost recent implementate. Schimbările vizează durata, aplicarea și plata acestor beneficii. Până în prezent, concediul și indemnizația pentru îngrijirea copilului bolnav se aplicau copiilor sănătoși, fără handicap, în vârstă de până la 7 ani, iar celor cu handicap, până la vârsta de 18 ani.

Însă, acum, vârsta limită pentru acordarea acestor drepturi a fost extinsă la 12 ani. Astfel, părinții vor putea beneficia de acest concediu pentru copiii lor în cazul în care aceștia se îmbolnăvesc sau se confruntă cu alte probleme până la vârsta de 12 ani.

“Au apărut câteva noutăți la nivel de emitere, prescriere, plată de concediu medical. Concediul și indemnizația pentru îngrijirea copilului bolnav, erau prevăzute ca fiind aplicate pentru copiii până la 7 ani, pentru cei sănătoși care nu se află într-un grad de handicap, iar pentru cei cu grad de handicap, până la 18 ani. Această vârstă de 7 ani a fost extinsă la 12 ani. Deci pentru un copil care răcește sau pățește ceva, părinții au dreptul la acest concediu până la vârsta de 12 ani a copilului.” -a declarat, pentru Canal Sud, Silviu Drăgan, Director General al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Călărași.

O altă modificare importantă se referă la acordarea retroactivă a anumitor certificate de concediu medical. Acestea pot fi acordate cu o lună în urmă față de luna curentă. În plus, față de lista existentă, s-a adăugat posibilitatea acordării certificatului retroactiv în cazul transferului unui pacient dintr-un spital în altul, precum și pentru certificatele de risc maternal.

“O altă completare, există anumite certificate de concediu medical care se pot acorda retroactiv, nu mai mult decât luna anterioară lunii în care ne aflăm. S-a completat lista existentă, cu 2 puncte importante, în cazul transferului unui pacient dintr-un spital în altul, atunci se poate acorda certificat retroactiv și pentru certificatele de risc maternal.“

Pentru pacienții care traversează un curs de mai multe spitale, medicul din ultimul spital oferă certificatul, deoarece în trecut existau probleme și încurcături între certificate și spitale.

Concediul de sarcină și lăuzie nu poate fi întrerupt. Durata totală a acestui concediu este de 126 de zile, care sunt împărțite în mod egal între perioada de sarcină și cea de lăuzie, adică 63 de zile pentru fiecare. Potrivit legii, un minim de 42 de zile trebuie acordate pentru perioada de lăuzie. În cazul în care femeia nu are nevoie de concediul de sarcină înainte de naștere sau dorește o perioadă mai scurtă, acest lucru nu reprezintă o problemă. Cu toate acestea, în partea de lăuzie, femeia trebuie să primească toate celelalte zile până la totalul de 126 de zile, conform indicațiilor medicului.

“Concediul de sarcină și lăuzie nu poate fi întrerupt. Toată această perioadă cumulează 126 de zile, ele sunt împărțite, în mod normal, în 63 de zile de sarcină și 63 de zile de lăuzie. Legiuitorul spune: un minim de 42 de zile, trebuie acordate pentru lăuzie. Dacă femeia nu are nevoie de concediul acela de sarcină înainte de a naște sau dorește o perioadă mai mică, nu este o problemă, dar în partea a doua de lăuzie este obligatoriu să i se acorde, de către medic, toate celelalte zile, până la 126. ” – a adăugat directorul.

Aceste modificări aduse legislației privind concediul medical și îngrijirea copilului reflectă eforturile de a răspunde nevoilor familiilor și de a oferi sprijin adecvat în astfel de situații.

Canal Sud
Canal Sud Descarcă aplicația
INSTALEAZĂ