AFLĂ CARE ESTE SALARIUL MINIM ÎN 2023

Salariul minim în 2023 este de 3.000 de lei, brut, conform unei Hotărâri publicate în Monitorul oficial. De precizat că s-a publicat și Ordonanța Trenuleț, care reglementează un alt lucru vizavi de salariul minim: 200 de lei nu vor fi taxați. De asemenea, Ordonanța crește și salariul minim în construcții la 4.000 de lei. În agricultură și industria alimentară salariul rămâne la fel ca astăzi.

Cumulând cele două acte normative, rezultă că un angajat plătit cu salariul minim va primi în mână 1.863 lei, adică cu 339 lei mai mult decât în acest an.

Pentru cei care se gândesc la pensie, trebuie menționat că în Ordonanța trenuleț se precizează că cei 200 de lei netaxați vor fi luați în calcul la punctaj.

Autoritățile par să fi încercat să rezolve problema prin care cineva plătit cu 3.100 lei va primi în mână mai puțini bani decât cel cu salariul minim, doar că la cum e formulată Ordonanța trenuleț, nu înțelegem cui se adresează de fapt. Nu pare a avea logică. Pentru majoritatea nu se va aplica dacă rămâne așa.

Reluăm explicațiile pe care ni le-a dat recent consultantul fiscal Cornel Grama pentru că nu s-a schimbat nimic la formularea din documentul publicat în Monitorul oficial.

Sursă text: economie.hotnews.ro

Canal Sud
Canal Sud Descarcă aplicația
INSTALEAZĂ