CCR a amânat pronunțarea asupra obiecției de neconstituționalitate asupra legii ce prevede majorarea impozitelor locale și a taxelor auto. Nou termen de judecată stabilit de CCR: 4 februarie 2026. Până la decizia definitivă a Curții, legea contestată nu poate intra în aplicare, ceea ce blochează intrarea în vigoare a majorărilor programate pentru 1 ianuarie 2026.
Ce prevedea legea contestată
Legea vizată prevede, printre altele:
Majorări ale impozitelor locale pentru proprietăți: locuințe, terenuri, autoturisme. Mecanism de actualizare a valorilor impozabile (în baza unei grile / evaluări revizuite) pentru clădiri și terenuri. Modificări fiscale pentru mediul de afaceri: reguli privind capital social pentru SRL, reguli legate de eșalonarea la plată, obligații de cont bancar. Impozitarea veniturilor/domeniilor: prevederi care includ venituri din chirii, impozit pe criptomonede etc. Taxă fixă pentru colete extracomunitare sub un prag de valoare.
Consecințe & situație actuală
Majorarea impozitelor / taxelor locale nu se va aplica de la 1 ianuarie 2026 câtă vreme decizia CCR nu e definitivă. Administrările publice locale rămân în incertitudine privind planificarea bugetelor, deoarece nu pot ști în ce formă / când legea va fi aplicată. Contestația care a dus la amânare a fost depusă de Alianța pentru Unirea Românilor (AUR).
Related Posts
-
DE CE AVEM NEVOIE DE O ASIGURARE DE VIAȚĂ
O asigurare de viață este o modalitate de…
-
DE CE SĂ ALEGI MESERIA DE POLIȚIST?
La această întrebare au încercat să răspundă polițiștii…
-
CE AVEȚI DE FĂCUT ÎN CAZ DE CUTREMUR
Urmăriți clipurile de mai jos, cu 𝐫𝐞𝐠𝐮𝐥𝐢 𝐯𝐞𝐫𝐢𝐟𝐢𝐜𝐚𝐭𝐞…



